poniedziałek, 26 lipca 2010

Arachidki...


Po lekkim cieście kokosowym czas na kaloryczną bombę - ciasteczka z orzechami arachidowymi - dla Chudzielca. Ciasteczka bazują na przepisie Dorotus na ciacha potrójnie czekoladowe. Jako, że modyfikacje przepisu były wielokrotnie sprawdzane (wczoraj np. piekłam te ciastka z kakao, czekoladą mleczną, białą, rodzynkami i orzechami - genialne!) postanowiłam, jedynie odjąć kakao, a czekoladę zastąpić orzeszkami w czekoladzie i jedną paczką "kamyczków"....


Składniki:
  • 125 gram masła,
  • 185 gram mąki pszennej,
  • 1 jajko,
  • 50 gram cukru białego i 50 gram cukru brązowego,
  • łyżeczka sody, 
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia,
  • nieco aromatu waniliowego, 
  • 2 opakowania (po 80 gram) orzeszków w czekoladzie*,
  • 1 opakowanie "kamyczków"*
Do wersji czekoladowej:
  • 35 gram kakao,
  • posiekane tabliczki białej i mlecznej czekolady,
  • 2 garści rodzynek,
  • 1 opakowanie orzeszków w czekoladzie

Przygotowanie:

Masło utrzeć z cukrem, jajkiem i aromatem. Następnie dodać suche (proszkowe) składniki. Gdy ciasto będzie dokładnie wymieszane, wsypać wszelkie rzeczy do dziubania. Formować małe kulki, lekko je spłaszczać, układać w sporych odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temperaturze 170 stopni przez 10 minut. Z przepisu wychodzi około 45 ciastek...



Arachidki są smaczne, ale jednak wolę wersję z czekoladą - jest fantastyczna! I bardziej "wilgotna'. Arachidki sa bardziej kruche. W sam raz do herbaty.

7 komentarzy:

Ciastella pisze...

ale ślicznie wyszły;D narobiłaś mi smaka..

pozdrowienia

spencer pisze...

Takie przepisy lubię..niby tylko jeden , a możliwych wariacji smakowych dziesiątki. Sam już nie wiem, na które Twoje ciacho miałbym największą ochotę..wszystkie takie apetyczne..

asieja pisze...

ja też piekłam ostatnio ciasteczka z kamyczkami! i to 2 razy pod rząd. mój Tata je uwielbia.
tu wszystkie fajne.

aga pisze...

smakowite ciasteczka:) schrupalabym sobie kilka:)

Mysza pisze...

Spencer... Podpowiem: na czekoladowe.

Arvén pisze...

Ciastka z kamyczkami! Odpowiedź na moje ostatnie rozważania przed sklepową półką, do czegóż mogłabym je jeszcze wykorzystać zamiast tylko zjeść wprost z torebki...

Paula pisze...

świetne! proste i z pewnością smaczne! :)