sobota, 14 sierpnia 2010

Krem z cukinii.

Hmm...na wielu blogach pojawiły sie ostatnio różne przepisy na krem z cukinii. Mając za sobą gotowanie wyśmienitego kremu z brokułów  postanowiłam spróbować z cukinią. Podążając za jednym z przepisów (baza: bulion+cukinia+cebula+1ząbek czosnku) przyrządziłam zupę. Okazała się niezjadliwa. A właściwie zupełnie pozbawiona jakiegokolwiek wyrazistego smaku. Podrasowałam ją więc po swojemu i wyszła świetna. Przepis bliźniaczy do przepisu na krem z brokułów...


Składniki (na dwie średnie porcje):
  • pół litra bulionu,
  • 1 spora cukinia,
  • 2 cebule,
  • 2-3 ząbki czosnku,
  • świeżo mielony pieprz,
  • 2-3 łyżki soku z cytryny,
  • oliwa z oliwek,
  • feta, grzanki
Przygotowanie:

Posiekaną cebulę zeszklić na oliwie. Dodać sprasowany czosnek i chwilę podsmażyć z cebulą. Następnie do cebuli i czosnku dodać pokrojoną cukinię, podsmażyć, po  czym zalać bulionem i dusić tak długo, aż cukinia będzie miękka. Następnie całość zmiksować w blenderze, przelać do garnka i doprawić pieprzem (+ew.solą) oraz sokiem z cytryny.Podawać z grzankami i pokruszonym serem feta. 


Przy okazji zapraszam na moją drugą stronę. Może kogoś zainteresują fotografie oraz oferta. KLIK :)

3 komentarze:

Paula pisze...

aż zgłodniałam!

Ciastella pisze...

wiem po swoich doświadczeniach, że zupa z cukinii jest jedną z najlepszych!!

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

uwielbiam takie zupki kremy :)u mnie dziś też cukinia :)