sobota, 21 sierpnia 2010

Bingo! Cukinowo-pomidorowa zupa-krem.


Ostatni wpis dotyczył kremu z cukinii - zupy dobrej, smacznej (bo uratowanej cytryną), choć nie szczególnie ciekawej. Dziś postanowiłam cukinię urozmaicić czymś wyrazistym. Wybór padł na pomidory. I słusznie. 

Składniki (na porcję dla 3 osób):
  • 2 średnie cukinie,
  • 4-5 pomidorów,
  • 2 cebule,
  • 3 ząbki czosnku,
  • 0,5 litra bulionu/rosołu,
  • łyżka koncentratu pomidorowego,
  • odrobina ostrej papryki (dałam ciut węgierskiej pasty ze słoika),
  • szczypta soli,
  • bazylia

Przygotowanie:  

Na patelni poddusić pokrojone cebule. Dodać sprasowany czosnek, a następnie pokrojoną cukinię.Po dodaniu cukinii, całość podlać bulionem i dusić do (prawie) miękkości. W następnej kolejności do duszących się warzyw dodać pokrojone pomidory, a gdy i te zmiękną całość zmiksować. Zmiksowane warzywa przelać do garnka, doprawić ostrą papryką, koncentratem, solą, pieprzem i na końcu bazylią. Podawać z grzankami. Pyyycha! :)  



Tak przygotowana zupa jest o wiele smaczniejsza od standardowego kremu z cukinii. Pomidory, bazylia i czosnek nadają jej charakteru...

5 komentarzy:

Ciastella pisze...

hmm a ja robiłam zwykły krem z cukinii i był pyszny...
Twój wygląda rewelacyjnie, zapisuje przepis i mam nadzieje, że wkrótce go wypróbuje;)

Asia pisze...

jadlam wiele razy taka zupe, ale nie jako krem, nie na gesto, bardziej na plynnie. a ja wole krem! :)

Anonimowy pisze...

Podoba mi się. Bardzo mi się podoba!

Pozdrawiam! :)

Karmel-itka pisze...

pierwsze zdjęcie jest cudowne! pozostałe także. i zupa wspaniała. apetycznie tutaj ;]

kornik pisze...

Piękna, pożywna zupka, musi być pyszna! chętnie wypróbuję, przepis zapisuję;)