czwartek, 27 maja 2010

Ciastka mocno czekoladowe

Dotarłam! O 5:20 po całonocnej jeździe dotarłam do domku, o 6 położyłam się spać, o 6:40 odebrałam telefon od Mamy z pytaniem czy dojechałam a o 7:30 byłam w drodze na uniwerek. Zregenerowane 40 minutowym snem siły pozwoliły mi jednak na spędzenie kilku godzin w kuchni. No nareszcie! :) Na pierwszy plan poszły ciastka (bo muszą w domu być), następnie zmaterializował się tort (o nim później) a także deser truskawkowy i rabarbarowy (na efekt wciąż czekam). Zaczynamy! Ciastka mocno czekoladowe upiekłam już drugi raz wzorując się na przepisie niezastąpionej Dorotus. Trochę poczarowałam ze składnikami i mam...ponad 30.


Składniki:
  • 125 gram miękkiego masła,
  • 160 gram brązowego cukru,
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 jajko,
  • 200 gram mąki pszennej,
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 35 gram kakao,
  • 100 gram - tabliczka czekolady mlecznej,
  • 100 gram - tabliczka czekolady białej,
  • garść orzechów nerkowca

Przygotowanie:

Masło, cukier, jajko i cukier waniliowy miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy suche składniki (mąkę wcześniej przesiałam) i nadal miksujemy bądź wyrabiamy ręcznie (mój mikser ledwo zipał). W ostatniej kolejności do ciasta dodajemy drobno pokrojoną czekoladę oraz orzechy. Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 10-11 minut. Po upieczeniu ciastka są dość miękkie i należy je studzić na kratce.


    5 komentarzy:

    Aleksandra M-J pisze...

    Uwielbiam te ciastka. Mogłabym je jeść, jeść, jeść... Zwłaszcza, gdy wychodzą tak śliczne, jak Twoje :-)

    Jasiek Kuczera pisze...

    ciastka spróbowane. pyszne! i... MOCNO czekoladowe :)

    Anonimowy pisze...

    Ale uroczo piegowate!

    KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

    Ciasteczka przepięknej urody!
    Zakochałam się w pierwszym zdjęciu z kurką - rewelacja!
    Pozdrawiam!

    kulinarne fajerwerki pisze...

    Wyglądają diabelnie kusząco :)