środa, 30 czerwca 2010

Poranne zwierzaki. Ciastka kakaowe

Wczorajszym rankiem obudziłam się (za sprawą kwilącej za oknem ptaszyny) po 5 rano i poczułam nieodpartą chęć upieczenia czegoś... A że niedawno zakupiłam nowe foremki, wybór padł na ciasteczka. Tym razem upiekłam ciacha z przepisu pochodzącego ze "Złotej księgi czekolady".


Składniki:
  • 225 gram mąki pszennej,
  • 1 łyżka stołowa kakao,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 125 gram miękkiego masła,
  • 150 gram cukru,
  • 1 jajko
Przygotowanie:

Masło utrzeć z cukrem na białą masę. Dodać jajko i wszystkie sypkie składniki. Zagnieść ciasto i włożyć je do lodówki na pół godziny. Po tym czasie rozwałkować ciasto na około 2-3 mm,  wyciąć ciasteczka i piec je około 8minut w temperaturze 180 stopni.

3 komentarze:

Sugar Plum Fairy pisze...

No popatrz, piekłyśmy z tej samej książki akurat. :]
Ciastka urocze, zwłaszcza łosie. :]

aga pisze...

ale fajne ciasteczka :) calkiem niezle zoo powstalo...

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

A mi się podobają bardzo jeże :)