czwartek, 1 lipca 2010

Ciasteczka rozstaniowe. Serducha.

Znowu. Już drugi raz piekłam ciasteczka rozstaniowe. "Nie martw się. Te półtora roku minie jak dwa lata" mówią znajomi a ja piekę... :) Według przepisu Dorotus. Oczywiście.


Składniki: wyszło mi 61 złożonych ciasteczek
  • 700 gram mąki pszennej,
  • 3 jajka,
  • 125 gram masła,
  • 125 gram margaryny,
  • 1 szklanka cukru,
  • 2 opakowania cukru waniliowego,
  • łyżeczka proszku do pieczenia

  • dżem malinowy do przełożenia
  • cukier puder do posypania
Przygotowanie:

Ze składników na ciastka zagnieść ciasto. Zawinąć je w folię i włożyć na godzinę do lodówki, lub na pół godziny do zamrażarki. Ciasto można podzielić na dwie części. Ochłodzone ciasto rozwałkowywać na 2-3mm (podsypując mąką) i wykrawać serduszka. Połowę "pełnych" i połowę "dziurkowanych". Ciasteczka układać na blasze i piec około 7-8 minut w temperaturze 180 stopni. Po wystudzeniu ciastka "pełne" posmarować dżemem, a ciastka dziurkowane posypać cukrem pudrem i przykryć nimi te pierwsze. Multum pięknych ciasteczek gotowe! :)



6 komentarzy:

kasiaaaa24 pisze...

Urocze te ciasteczka :)

asieja pisze...

słodkie serduszka..

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

Pięknie wyglądają.

milk_chocolate84 pisze...

pyszne są takie ciacha. Robiłam nie raz dla synka z podobnego przepisu :) Nie wiele pracy i dużo smacznych ciasteczek ;)

Arvén pisze...

Nigdy takich nie robiłam...muszę spróbować, bo bardzo mi się podobają :)

Unknown pisze...

C U D O W N E. pożarłabym nawet po północy!