wtorek, 22 czerwca 2010

Pyry z gzikiem

W weekend na dobre (?) wróciłam z zagranicy. Rodziciele przywitali mnie po polsku. Jednak nie chlebem i solą a wielkopolskimi pyrami z gzikiem, czyli młodymi ziemniakami z doprawionym białym serem. O to to.. to, obok naleśników  truskawkami, pamiętam z letnich obiadów. Bajecznie proste i pyszne.


Składniki: (dla 3 osób)
  • około 1 - 1.5kg młodych ziemniaków,
  • ok. 70dag białego, półtłustego lub tłustego sera,
  • 4-5 młodych cebulek,
  • pęczek koperku,
  • 400ml jogurtu naturalnego,
  • mały kubek śmietany 12% lub 18%,
  • sól
Przygotowanie:
  
Biały ser wymieszać z jogurtem, śmietaną oraz z trzema drobno posiekanymi cebulkami i  sporą ilością koperku. Posolić do smaku i schłodzić. Ugotowane ziemniaki wymieszać z koperkiem i posmażoną cebulką. Ciepłe ziemniaki podawać z serem i ew. kefirem lub zsiadłym mlekiem do picia. 


3 komentarze:

asieja pisze...

jej.. młode ziemniaczki z koperkiem. mnie już nic więcej do nich nie potrzeba.. :-)

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

Pamiętam, oj pamiętam mój tata często takie danie robił dla mnie- jeszcze wtedy dziecka.

italia od kuchni pisze...

Oj nie! Nie pokazuj mi takich rzeczy, bezlitosna! Skąd ja mam twaróg wziąć?? :)
Uwielbiam pyry z gzikiem.