poniedziałek, 10 maja 2010

Tagliatelle z pomidorami i mozzarellą


Podczas ostatniego studenckiego common cooking dwóch Włochów przyniosło dwie misy pełne makaronu. Tak się złożyło, że przygotowali właściwie to samo: makaron z oliwą, pomidorami koktajlowymi, mozzarellą i przyprawą. Z tym, że jeden użył gemelli (świderków) i oregano, a drugi penne (rurek) i bazylii. Pierwszy raz spotkałam się z tak przygotowanym makaronem, ale uznałam to za całkiem sensowne połączenie. Zatem dziś, z okazji zapracowania i chęci na makaron (kiedy ja ostatnio jadłam makaron?!?), poszłam po najmniejszej linii oporu i przygotowałam co następuje...


Składniki:
  • makaron tagliatelle,
  • pomidory koktailowe,
  • mozzarella, u mnie malutka "Bambini",
  • oregano suszone,
  • oliwa z oliwek, 1 łyżka,
  • sól
Przygotowanie:

Ugotowany al dente w osolonej wodzie makaron odcedzić i przelać zimną wodą. Następnie przełożyć go do garnka, polać oliwą, posypać oregano i wymieszać. Dodać pokrojone pomidorki i mozzarellę. Gotowe.


4 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Bardzo apetycznie to danie wygląda:)

asieja pisze...

duuużo oregano!
fajny taki zielony makaron.

Paula pisze...

świetne kolory i pomysł na szybki obiadek :) smacznie wygląda!

Atria C. pisze...

Takie klasyczne połączenia są najlepsze.

Szczególnie na zbliżającą się sesję.
Chociaż wtedy zawsze mam ochotę stać godzinami przy garach:)