piątek, 16 lipca 2010

Dary lasu w cieście

Z początkiem lipca atakowali, a ja się broniłam. Tak się broniłam, że jako leśnik do domu wróciłam i ciasto z darami lasu przygotowałam. Na wieczorną imprezę.


Przygotowałam biszkopt (według Dorotus) z jagodami, który przełożyłam masą truskawkową, sprawdzoną już we wcześniejszym przepisie.
 
Poniżej podaję składniki na biszkopt i masę, opis przygotowania znajduje się tutaj.
 
Jedyną modyfikacją było to, że na pierwsza warstwę wylanego do tortownicy ciasta wysypałam dwie garści jagód, zalałam je drugą warstwą ciasta i z wierzchu także posypałam owocami. Upieczony biszkopt przekroiłam i mocno nasączyłam słodkim winem, odrobiną wódki i sokiem z truskawek. Przełożyłam masą, udekorowałam truskawkami i posypałam cukrem pudrem. Wieczorem zniknął momentalnie...



 
Składniki na biszkopt:
  • 5 jajek, osobno białka i żółtka,
  • 3/4 szklanki mąki pszennej,
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej,
  • 3/4 szklanki cukru
Składniki na masę truskawkową:
  • 400 gram zmiksowanych truskawek,
  • 150 gram drobno pokrojonych truskawek,
  • kubeczek śmietany 30%,
  • 1,5 opakowania galaretki truskawkowej
 Dodatkowo:
  •  200 gram jagód,
  • alkohol do nasączenia (dałam słodkie białe wino i parę łyżek wódki)

7 komentarzy:

Paula pisze...

świetne są te ciemne kropeczki zatopione w puszystym cieście!

kasiaaaa24 pisze...

Ciasto wygląda obłędnie. Super!

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

Zjadłabym, na dodatek takie wspaniałe połączenie smakowe jagody z truskawkami :)

Sugar Plum Fairy pisze...

i truskawki i jagody. wspaniałe!
swoją droga, świetna nazwa bloga i layout.
czytałaś może książkę "Mysza"? :)

Jasiek Kuczera pisze...

chciałem napisać, żebyś mi posłała na osłodę ciężkiego życia, ale skoro cały zjadłaś... :D

asieja pisze...

fajne jagodowe piegi
i krem cudny

Mysza pisze...

Czytałam "Myszę" czytałam i śmiałam się do łez ;)

Jasiu... nie "zjadłaś" tylko "zjedliście" inżyniery magistry liczne:)